EDIKT dokončil výstavbu nové železniční zastávky KRÁSNÝ JEZ

Krásný Jez, 27. listopadu 2009 – Už od nového grafikonu (13. 12.) budou moci na Karlovarsku cestující využívat zcela novou železniční zastávku Krásný Jez. Její výstavba byla realizována z důvodu zlepšení dostupnosti železniční dopravy pro obyvatele. Stávající železniční stanice Krásný Jez je totiž od obce vzdálená více než 1 kilometr. Zřízením nové zastávky přímo v obci jsou vytvořeny veškeré podmínky pro zvýšení atraktivity železniční osobní dopravy. Investorem akce byla Správa železniční dopravní cesty, státní organizace, Stavební správa Plzeň.


EDIKT dokončil výstavbu nové železniční zastávky KRÁSNÝ JEZ

Zastávka má nový přístřešek pro cestující, bezbariérový přístup, moderní 80 metrů dlouhé nástupiště s výškou 550 mm nad temenem kolejnice pro lepší nástup a výstup cestujících. Nechybí ani stojan na jízdní kola.

Stavba Krásný Jez - zastávka” v sobě zahrnovala také rekonstrukci železničního svršku v délce cca 200 metrů, provedení úprav na zabezpečovacím zařízení a výstavbu nového veřejného osvětlení.

Nové nástupiště je typu UMSTEIGER PLUS 2000 od německé firmy FRENZEL-BAU. Jedná se o v České republice ověřený a používaný typ. Nástupiště UMSTEIGER PLUS 2000 tvoří nástupištní desky položené na dlouhé betonové nosníky, které jsou osazeny do betonových patek. Je snadno rozebíratelné, působí kompaktnějším dojmem a poskytuje cestujícím větší komfort než stávající typy nástupišť. Železniční svršek byl upraven tak, že proběhlo strojní čištění štěrkového lože a následně byl obměněn kolejový rošt, a to stávající na dřevěných pražcích za nový na pražcích betonových.

Realizace projektu se uskutečnila v říjnu letošního roku, přičemž hlavní práce probíhaly v rámci nepřetržité 18-ti denní výluky. Stavbu realizovala firma EDIKT a. s. České Budějovice, nástupištní konstrukci montovala firma FRENZEL-BAU se sídlem v Plauenu (SRN).

Stavba byla financována prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury. Náklady na realizaci představují částku 11 816 000 Kč. Projekt vypracovala akciová společnost SUDOP Project Plzeň. 

Technické parametry:

  • Realizace: 10/2009
  • Úprava železničního spodku cca 200 m  
  • Rekonstrukce železničního svršku 200 m
  • Úprava zabezpečovacího zařízení
  • Nástupiště a zpevněné plochy 80 m
  • Přístřešek pro cestující
  • Veřejné osvětlení a rozvody nízkého napětí
Autor: Ing. Jitka DVOŘÁKOVÁ | Datum: 27.11.2009 - 00:00 | Zhlédnuto: 3129x


Akce s článkem