Používáním těchto stránek souhlasíte s ukládáním souborů cookies na vašem zařízení.

Osazení lávky přes Vltavu u Budvar Arény

Ve středu 15. srpna 2012 vstoupí výstavba lávky přes Vltavu u Budvar Arény do důležité fáze. Na místo bude osazena ocelová konstrukce. V červnu a červenci byly provedeny přípravné práce. Spočívaly především v provizorním zavěšení inženýrských sítí (kterých je na předpolích hodně a práce musí být prováděny ručně a pomocí lehké mechanizace), demolici původních konstrukcí a výstavbě spodní stavby pro osazení ocelové konstrukce. Zároveň byla zahájena výroba ocelové konstrukce v DT Mostárně.


Osazení lávky přes Vltavu u Budvar Arény

Expedice ocelové konstrukce z DT Mostárny se uskutečnila 6. 8. 2012 po jednotlivých montážních dílech. Ty byly na staveništní ploše svařeny a sestaveny do sestav 2+2 a osazeny.

Montáž prostředního pole nad řekou se uskuteční pomocí těžkého jeřábu DEMAG s nosností 350 tun ze strany od sportovní haly. Pole bude osazeno do konečné polohy a zajištěno. Krajní pole lávky mezi pilířem a opěrou budou namontována pomocí klasických jeřábů do nosnosti 20 tun. Po montáži ocelové konstrukce bude zahájena montáž parovodu výsuvem do ocelové konstrukce. Parovod po dokončení lávky již nebude narušovat panorama okolí lávky, protože bude kompletně schován v ocelové konstrukci a bude procházet opěrami mostu do předpolí, kde bude skryt v zemi. Zahájení montáže parovodu je plánováno ke dni 20. 8. 2012. S ukončením montáže se pak počítá do 15. 9. 2012, a to včetně napojení na přípojná místa původního parovodu. Poté budou zahájeny práce na bednění spřažené desky mostovky pomocí ztraceného bednění v kombinaci se systémovým bedněním a tesařskými konstrukcemi. Po betonáži mostovky bude ocelová konstrukce umístěna na pilířích na ložiska a kraje konstrukce budou zabetonovány do opěr. Následně budou osazeny římsy z probarveného sklolaminátu. Ve vrcholu lávky bude v římse plastický znak města České Budějovice.

Betonová deska bude opatřena přímopochozí izolací a osazena zábradlím. Předpolí budou upravena a veškeré tyto dokončovací práce budou dokončeny do 3. 11. 2012, kdy bude spuštěna lávka do provozu a zpřístupněna veřejnosti.

Délka lávky je 70 m, rozpětí jednotlivých polí nosné konstrukce jsou 12,5 + 44,0 + 12,5 m. Šířka nosné konstrukce je 4,2 m. Plocha nosné konstrukce je 294 m2 .

Na lávce budou použity prvky, které se v Česku ještě nepoužily. Ztracené bednění lávky je dovezeno z Anglie od společnosti EMJ, kde se tento systém používá u těchto typů konstrukcí 40 let a byl použit poprvé v ČR na naší stavbě železničního mostu přes frekventovanou komunikaci v Táboře, lícové prefabrikáty jsou navrženy ve spolupráci s DWD systém v Polsku a přímopochozí izolace je na bázi methyl-methakrylátu, typ Bridgemaster

Expedice ocelové konstrukce z DT Mostárny se uskutečnila 6. 8. 2012 po jednotlivých montážních dílech. Ty byly na staveništní ploše svařeny a sestaveny do sestav 2+2 a osazeny.

Montáž prostředního pole nad řekou se uskuteční pomocí těžkého jeřábu DEMAG s nosností 350 tun ze strany od sportovní haly. Pole bude osazeno do konečné polohy a zajištěno. Krajní pole lávky mezi pilířem a opěrou budou namontována pomocí klasických jeřábů do nosnosti 20 tun. Po montáži ocelové konstrukce bude zahájena montáž parovodu výsuvem do ocelové konstrukce. Parovod po dokončení lávky již nebude narušovat panorama okolí lávky, protože bude kompletně schován v ocelové konstrukci a bude procházet opěrami mostu do předpolí, kde bude skryt v zemi. Zahájení montáže parovodu je plánováno ke dni 20. 8. 2012. S ukončením montáže se pak počítá do 15. 9. 2012, a to včetně napojení na přípojná místa původního parovodu. Poté budou zahájeny práce na bednění spřažené desky mostovky pomocí ztraceného bednění v kombinaci se systémovým bedněním a tesařskými konstrukcemi. Po betonáži mostovky bude ocelová konstrukce umístěna na pilířích na ložiska a kraje konstrukce budou zabetonovány do opěr. Následně budou osazeny římsy z probarveného sklolaminátu. Ve vrcholu lávky bude v římse plastický znak města České Budějovice.

Betonová deska bude opatřena přímopochozí izolací a osazena zábradlím. Předpolí budou upravena a veškeré tyto dokončovací práce budou dokončeny do 3. 11. 2012, kdy bude spuštěna lávka do provozu a zpřístupněna veřejnosti.

Délka lávky je 70 m, rozpětí jednotlivých polí nosné konstrukce jsou 12,5 + 44,0 + 12,5 m. Šířka nosné konstrukce je 4,2 m. Plocha nosné konstrukce je 294 m2 .

Na lávce budou použity prvky, které se v Česku ještě nepoužily. Ztracené bednění lávky je dovezeno z Anglie od společnosti EMJ, kde se tento systém používá u těchto typů konstrukcí 40 let a byl použit poprvé v ČR na naší stavbě železničního mostu přes frekventovanou komunikaci v Táboře, lícové prefabrikáty jsou navrženy ve spolupráci s DWD systém v Polsku a přímopochozí izolace je na bázi methyl-methakrylátu, typ Bridgemaster

Autor: Ing. Jitka DVOŘÁKOVÁ | Datum: 15.8.2012 - 00:00 | Zhlédnuto: 326x

Akce s článkem