Přeskočit na obsah

Také my stavěli nad Orlíkem

Dnes, den před koncem listopadu 2024, se cestující večerního vlaku, mířícího šest minut po sedmnácté z Tábora směrem na Písek, stanou prvními, kdo v běžném provozu překonají v železniční soupravě Orlík po zbrusu novém železničním mostě.

Nový most se začal budovat v lednu 2022 pouhých devět metrů od původního ocelového mostu z 19. století. Ten je dnes již ve zcela nevyhovujícím a dle mnohých i v neopravitelném stavu. Jeho bourání ovšem učinili stop památkáři z ministerstva kultury a na stole je návrh, že by v budoucnu mohl, po nezbytných úpravách, ještě dobře posloužit pěším a cyklistům.

Výjimečný je ovšem i most nový, postavený ze železobetonu. Na délku měří 316 metrů, ale ojedinělým jej činí jeho železobetonový oblouk s rozpětím 156 metrů, který vznikl letmou betonáží, a je největším v Česku.

Nás těší, že svým dílem ke stavbě přispěl rovněž EDIKT a. s. Pod rukama našich kolejářů dostal most dnešku odpovídající železniční spodek a svršek. Také díky nám se na trať vrací nejenom osobní, ale rovněž nákladní doprava. Nový most je připravený i k budoucí plánované elektrifikaci tohoto úseku trati.

Abychom byli v informování o novém mostu nad hladinou Orlíku poblíž Červené nad Vltavou úplní, dodáváme ještě, že v Čechách unikátní most dostal své jméno. Stalo se tak při jeho včerejším slavnostním uvedení do provozu a železniční mapa od včerejška zná i Schwarzenberský most.

Pátek 29. 11. 2024