Přeskočit na obsah

Jdeme do finále

Naše stavební aktivity v oblasti pozemního stavitelství pro Správu železnic nezůstávají bez povšimnutí médií. O úspěšně dokončené rekonstrukci nádražní budovy v Písku se psalo na začátku týdne a na jeho konci je v regionálních médiích pochvalně zmiňována naše účast na rekonstrukci výpravní budovy v železniční stanici v Českých Budějovicích.

Českobudějovické nádraží je mnohými považováno za jednu z nejhezčích železničních stanic u nás vůbec. Ceněná historická budova a celé nádraží si v průběhu času prošly svým, a tak byla v létě 2020 zahájena rozsáhlá rekonstrukce výpravní budovy v hodnotě blízké devíti stovkám milionů korun, kterou realizujeme společně s firmami Metrostav a AVERS.

Veřejnosti by se mohlo zdát, že rekonstrukce nádražní budovy trvá dlouho. Plánovaný harmonogram byl skutečně překročen. Jak to už u tak rozsáhlých prací bývá, příčin je více, ale…

„Jdeme do finále. Harmonogram prací byl původně kratší, ale při rekonstrukci nás překvapila řada věcí. Došlo mimo jiné na velice složité sondování pod nádražím jako takovým. Bylo nutné vystavět doslova sarkofág, protože se nepřetržitě tlačila voda. Tohle všechno nás stálo několik měsíců navíc,“ sdělil na dotaz Budějcké Drbny ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.

Předseda představenstva EDIKTu Tomáš Votava k tomu mimo jiné uvedl: „Máme tam podobný příběh jako v Písku. Budova prošla v průběhu let zásadními změnami. Po válce byla částečně zničena, byla – neodborně řečeno – dolepena, jak to šlo. My jsme se s tím v průběhu času vypořádali a teď dochází k nějakým finálním pracím. Nyní pracujeme na přednádražním prostoru, abychom dořešili komunikace a vůbec samotný přístup a napojení na stávající infrastrukturu města.“

Vše tedy nasvědčuje tomu, že po slavnostním ukončení prací, naplánovaném na leden 2024, se nádraží i s blízkým okolím představí lidem v plném lesku. Jsme rádi, že svůj díl na tom má i EDIKT a. s.