Investor: SŽDC, s. o., Stavební správa Plzeň
Termín realizace: 11/2005 – 10/2006
Stavba řešila zvýšení průjezdné rychlosti plzeňského zhlaví na 100 km/hod, výhledově 120 km/hod. Kromě toho došlo ke zvýšení bezpečnosti a spolehlivosti provozování železniční dopravy. Výjimečnost řešení spočívá ve zkrácení zhlaví využitím transformovaných obloukových výhybek 2. generace a ve vzácné realizaci tzv. převýšeného zhlaví, to znamená, že výhybky v hlavních kolejích jsou vloženy do oblouku s kolejnicemi vzájemně převýšenými o 60 mm. Pro zabezpečení stanice bylo použito zařízení 3. kategorie ESA 11 s panelem elektronického rozhraní (EIP), které je vůbec první tohoto druhu v ČR. Jeho přínosem je zvýšení spolehlivosti, dostupnosti a komfortu údržby.
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/1505824009.jpg)
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/8588610-1527165962.jpg)
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/5439924-1527165965.jpg)
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/3867100-1527165969.jpg)
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/9883988-1527165972.jpg)
![](https://edikt.cz/wp-content/uploads/2023/04/4812419-1527165976.jpg)